Japaner, japaner ...

Varje månad som har 30 dagar (lär mig aldrig vilka det är) har jag ett problem vid övergången till nästa månad. Problemet blir alltid löst, men jag glömmer ständigt på vilket sätt det skett, hur jag gjort. I början av det här århundradet köpte jag ett billigt armbandsur i Tokyo. Det har fungerat fint, till exempel har jag bara behövt byta batteri en gång. Men uret är inställt på att byta datum efter 31 dagar. Kanske är det så i Japan att alla månader har 31 dagar, jag vet inte. Samtidigt övergår det till att visa dagens namn med ett japanskt tecken. Efter en stunds skruvande såg det i dag ut så här på klockfan:



Men vad spelar det för roll, jag är pensionär och struntar väl i vilken dag det är! De flesta räkningarna betalas ju ändå med autogiro.
(Hm, hur kategoriseras ett sånt här inlägg? Det får bli i Funny stuff.)

Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Ååååååå, det är bara så himla orättvist. Jag vill åxå va pensionär å inte behöva bry mej om massa jävla deadlines utan bara mysa omkring å ta vackra fotografier...

Kan vi inte byta???

Kram

2008-10-02 @ 19:26:33
URL: http://likas.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Håller med Fröken, fin klocka,ska fråga A vilken dag tecknet står för. Jag gillar din stilnivå.Men Livet är som det är, (och här kommer den automatiska Jantefrasen) "Man ska inte klaga"...

Ånyo;måste se till att dekorera någonstans och dokumentera det...

2008-10-03 @ 09:03:26
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse

Pensionärslivet har sina fördelar – och en del nackdelar också.

Byta? Vi får väl ta ett snack med försäkringskassan, universitetet och en del andra berörda institutioner. Har en bestämd känsla av det blir problem. Och egentligen vill vi ju inte byta, hehe.

2008-10-05 @ 13:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0