Ett mail från Tradera ...

... meddelade att jag kan vara med och bjuda på en signerad soppåse från Ernst Billgren. Jag svarade att om säljaren skickar mig en tusenlapp så åtar jag mig gärna att slänga Billgrens sopor.



Det hela påminner mig om att när en konstnär väl har skapat sig ett känt namn, så kan han erbjuda vilka sopor som helst till hugade köpare i snobbvärlden.

Inlägget hamnar inte under kategorin Konst, Funny stuff är en välvillig tolkning.

PS: Fast jag vet ju förstås inte vad soppåsen innehåller. Där kanske ryms ett mästerverk ...

Kommentarer
Postat av: Erik

Håller med dig Bosse! Ja, själva innehållet i påsen kan ju vara fint. Men troligen är det bara några klämda färgtuber och lite annat skräp, men det går till välgörande ändamål. Får hoppas att köparen inte blir ägare till en stinkbomb :-)

2008-10-23 @ 07:26:58
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Jo, jag vet, välgörande ändamål. I humanitetens namn kan man kursa mycket skräp.



-----



Och du, "Syrran..eller!?" Jag blir mest irriterad, så låt mig vara i fred.

2008-10-23 @ 13:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0