En bra dag

Det var en bra dag i går – om jag bortser från den där sekunden på seminariet, den skrämde mig.

Jag tog mig in till stan för att handla lite grejer som inte finns här ute i byn. På vägen tittade jag in på Galleri Bibb för att kolla lite målningar. Det fanns många fina dukar där, flera med motiv från Gröndalsområdet. Konstnärinnan själv med make dök upp och vi hade en trevlig pratstund. Jag fick lov att plåta och tog flera bilder av hennes målningar. Jag kan tyvärr inte garantera att färgåtergivningen på mina fotografier överensstämmer med originalens färger.





Lena Birksten heter konstnärinnan, fler av hennes verk finns att beskåda här.

Fortsatte in till stan och köpte färg till skrivaren, tittade på skrivböcker hos Ordning och reda, köpte en putsduk till kameralinsen och fick veta att det knappast går att få service på min kompaktkamera. "Det är ingen idé att åtgärda billiga kameror", sa expediten. Billig? Är 6500 spänn billigt? Okej, jämfört med en digital Hasselbladare så är det väl det. Men jag tänker ändå ringa Pentax service för att få mer fakta.

Dagen avslutades på EMS (Elektronmusikstudion) med ett seminarium som handlade om ett intressant musikprogram, Ableton Live. Det var längsen jag var på EMS, gick runt och tittade på de omgjorda lokalerna och träffade några musikanter som jag inte mött på länge. Kompositören Per Frid demonstrerade Live-programmet som visade sig vara mycket kraftfullt och användbart på en mängd olika sätt. Jag ska ladda ner en 14-dagars gratisdemo från nätet så småningom och bekanta mig lite mer med programmet.

Mitt under seminariet var det någonting som "exploderade" någonstans i brösthöjd inom mig. Det kom som en blixt och var över på en sekund – men det gjorde förbannat ont. Jag borde nog ta kontakt med husläkaren och snacka lite om den där smällen ...

Annars är det bara bra, särskilt som Obama tog hem presidentracet! Men varför säger alla att han är svart, han är ju brun med en svart mamma och en vit pappa (eller om det är tvärtom?). Mulatt är väl den korrekta benämningen. Jag vet att det finns dom som ser ordet mulatt som en negativ benämning, jag gör det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0