Teaterbesök

Det är inte ofta jag kommer i väg på teater numera, annat var det på den tiden jag jobbade med teater. Men i går kväll blev det av, tack vare vännen Lasse som drog med mig på Turteaterns föreställning Vigseln av Witold Gombrowicz. Jag har slutat läsa recensioner och jag tänker inte heller försöka skriva någon sådan här, bara konstatera att det var en märkligt annorlunda uppsättning som varade i tre timmar; humor och allvar om vartannat. Lasses son Erik gjorde en av rollerna, så vi blev sittande ett par timmar efteråt tillsammans med honom och resten av skådisgänget. Och naturligtvis kunde jag inte låta bli att knäppa några bilder.


Ensemblen efter en väl genomförd föreställning.


Lasse och en ännu ej avsminkad Erik.


Eftersnack.


En jycke på torget utanför Turteatern i Kärrtorp, Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Siri

Tack Bosse, det var precis vad jag behövde höra!!





Man borde gå på teater,konserter och sånna saker oftare, man blir glad av det!

2008-11-15 @ 11:59:04
URL: http://barbiespussy.blogg.se/
Postat av: Lasse

Mycket trevlig kväll tycker jag också. Tyvärr hade jag inte tid att gå på seminariet på TUR-teatern, men jag fick höra av Erik att vi missade något fantastiskt. Polska institutet hade fyllt hela foajén med massor av god mat och vinet flödade, allt bjöd institutet på och det var 70 personer där som blev allt gladare.

2008-11-16 @ 19:27:49
Postat av: Bosse

Javisst, Siri, jag antar att du minns hur du levde upp på den där Göteborgskonserten. :-)



Lasse, jäklar också, där missade vi nog både andlig, intellektuell och lekamlig spis.

2008-11-16 @ 22:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0