Dagbok lördag eftermiddag:

Klockan är fem över två, jag är ganska nyuppstigen, påklädd vid datorn, kaffe och cig till frukost i dag, skrivsugen till max, idéerna krigar i hjärnan.

Kolla mail först, fem olästa, två från Sandro, ett från Michaela, en bloggkommentar till Take move back och ett från mobil.se. Skickade ett mail med en snygg bild av en Lamborghini till Sandro i går där jag föreslog att han skulle förhandla till sig en sån som tjänstebil. Han svarade: "Tack för tipset..  :-) Ska lägga upp min strategi." Vi skämtar, naturligtvis, men håll med om att den är snygg:

Pris okänt, några mille kanske.

Jag tittade på Idol i går kväll, inte hela programmet men några låtar. En bekants gudson deltog, sjöng en gammal Björn Skifs-låt och gjorde ett bra framträdande, vilket jag tycker att alla deltagarna gjorde, i alla fall dom jag såg. Jag hade väntat mig en jury som skulle ösa ur sig förnedrande kommentarer i ökänd Idol-stil, och naturligtvis kunde dom inte låta bli att vid några tillfällen spy sina giftigheter över ett par av deltagarna. Jag mår illa när jag ser sånt.

Skönt att Erik finns med sina vänliga kommentarer till så många bloggare. Verkligen kul att hans flitiga aktvitet på nätet lett fram till en reklamfilm för Clas Ohlsson.

Jag ska kolla vilket tema som gäller för Fototrissen den här gången. – Hm, konstigt, inget nytt temaord finns där, men jag ser att förra gången deltog 155 personer med bilder.

Klickar in mig på några bloggar och läser. ElStiffo har lagt in nya fantasifulla bilder och skrivit en skön text, jag tror inte att han misstycker om jag citerar honom här:

Älska November!

Fall inte in i klagokören. Lyssna inte på allt förtal av November.

Njut av det sköna mörkret. Det vackra regnet.

Känn dig som en hjälte/hjältinna när dina ytterkläder blir

kraftigt regnvåta. Välj reflexer som du gillar. Köp vackra ljus och

ljusstakar. Eller gör en själv. Köp en häftig glödlampa till en häftig

lampskärm i en häftig lampaffär. Eller köp ingenting. Bara njut av mörkret.

Bara fantasilösa tror ont om mörkret. Älska november!

 

Titta på Stiffos bilder här.


Erik sitter kanske och plitar ner en blogg om sina intryck från besöket på China-teatern i går? Undrar om han vågade smygfotografera något?

Lika har inte skrivit något på sin blogg sedan i går. Hon är i Linköping med mamma Birgitta för att hjälpa brorsan Laban och Selina med flytten till det nya huset ute på vischan. Det händer mycket i den syskontrion  nu: Lika blev klar med sitt examensarbete i torsdags, Laban flyttar och Sandro förhandlar om det nya jobbet.

Och så en sväng till Kalmar-flickans blogg. Nu har hon festat igen. Många nya bilder där. Roligt att följa en helt annan generations liv och leverne så här på bloggavstånd. "Roligt" är kanske inte alltid den rätta beteckningen, det kan vara lite oroande också.

Dags att byta rum och sitta ned vid "pliktbordet". Där ligger alla tråkiga kuvert med brev och annat som måste gås igenom då och då. Önskar att jag hade en sekreterare som kunde ta hand om den trista delen av verkligheten. Eller ... kanske ska jag gå ut en sväng? Vädret är vackert, sol och klarblå himmel, plus tre. Jag måste ju ändå ut och handla cig. Bestämmer mig efter tandborstningen. Hej då!

Kommentarer
Postat av: Erik

Så fint, lite kåserande, du skriver :-) Mycket hjärta i detta inlägg Bosse. Ja, ha, ha, jag håller på och skriver ihop ett inlägg om Chinabesöket. Men det kom annat emellan och mer blir det... Nää, blev inga smygfoton, finns så fina bilder på "The Producers" hemsida! De kan jag låna i mitt inlägg, det är ju pressbilder! Ja, visst blir man bekymrad/deltagande ibland när olika bloggar besöks, svårt att hitta balansen i kommentarerna. Ibland blir det ingen kommentar.

Noterat på stan. Redan har julprylarna kommit fram i en del affärer, sick! Kan inte allt starta på den gamla "skyltsöndagen"?

Lamborghini är en mycket vacker bil. Stod flera på parkeringen utanför lyxdiscot nere i Italien och hade skyltar från Rom och Neapel. Men Italien är ju rätt smalt där, lätt komma över till Rimini-sidan, i alla fall i en Ferrari eller Lamborghini...

Tack för dina värmande ord i inlägget.

Må gott denna första söndag i den "fina månaden november" ;-)

2008-11-02 @ 09:42:46
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Erik

Hi, hi! Noterar att du är lite vilsen i dagarna, men rätt ändå. En helg med två söndagar! Menar verkligen inget elakt, låt det stå, du har ju denna frihet Bosse, vardag, helg, ingen större skillnad. Ja, vissa butiker kan ju vara stängda ibland...

Länkar till dig från några andras bloggar, bara så du vet kompis :-)

2008-11-02 @ 10:01:05
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Alldeles riktigt, Erik. Ibland har jag verkligen ingen koll på veckodagarna. Och som alltid: tack för dina kommentarer, du är bäst!

2008-11-02 @ 10:49:23
Postat av: Bosse

Ska vi bilda kärnan i De Självgodas Klubb då? Vi kommer att bli jättemånga i den.

:-)

2008-11-02 @ 21:27:30
Postat av: Erik

Men Bosse, så ändrade du rubriken i alla fall. Den var bättre förut :-) Fasen!

2008-11-02 @ 22:59:52
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Åh fasen, du såg det! Jag upptäckte inte misstaget förrän i dag. Hehe.

2008-11-02 @ 23:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0