Om du tappar vanten uti skogen ...


Den här tappade vanten hänger i ett träd på Rävudden vid Vinterviken i Stockholm. När jag såg den kom jag att tänka på Beppe Wolgers text Okända djur, tonsatt av Olle Adolphson. Nyss sökte jag texten på Google, fann den och saxar här några rader:

"Om du tappar vanten uti skogen,
så ser du säkert aldrig den som tog’en.
Ett litet djur bygger bo ini tummen.
I ur och skur bor han där, heter lummen.
Och lummen äter snart upp hela vanten.
Blir utan bostad sen frampå vårkanten."

Men innan jag fann texten hamnade jag via Google på en kul blogg, Tappade vantar. http://tappadevantar.blogg.se/
Det visade sig vara en blogg med säte i min gamla barn- och ungdomsstad Karlstad. Självklart skickade jag min bild dit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0