Jag försvinner ett tag.

Datorproblemet kvarstår, det vill säga att det är värre nu än för några dagar sedan. Inte kul. Det blev problem med andra program också, som iTunes musikbibliotek och iPhotos motsvarande. Jag tror att jag har lyckats rädda alla musik- och bildfiler till en av de externa hårddiskarna. Men under försöken att reparera skadorna i datorn begick jag misstaget att släppa cirka 7500 bilder på skrivbordet. De var tänkta att hamna i en särskild mapp, men på grund av datorns nuvarande slöhet och min egen ouppmärksamhet hamnade de fel. Nu ligger de där och stoppar nästan all verksamhet, omöjliga för mig att komma åt, och det mesta sker med en oerhört irriterande långsamhet.

Nu ska det göras backup på de filer jag inte vill förlora vid den kommande formatteringen av den interna hårddisken, det kommer att ta ett tag. Sedan ska disken partitioneras och därefter ska tre olika versioner av operativsystemet installeras. Önska mig lycka till.

Jag kommer fortfarande ut på nätet men har alltså inte möjlighet att vare sig sända eller ta emot post på min ordinarie e-postadress. Så länge datorn funkar kan jag dock använda [email protected]

Ha det gott så länge!

:-) trots allt





PS: Sådana här meddelanden hatar jag. Här passar de faktiskt rätt bra, de sorgliga bildramar som blogg.se erbjuder.

Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Lycka till! Verkligen. Datorproblem är ett otyg.

2008-05-22 @ 12:27:39
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Hoppas allt kan räddas och fixas till, så du snart är fullt verksam på alla fronter Bosse. Aldrig kul när datorn mår dåligt och trilskas. Just den där typen av "roliga" meddelanden är datorns lite klumpiga försök att säga att "jag mår inte så bra". Lycka till med fixandet ;-)

2008-05-22 @ 18:16:04
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0