9000 bilder på 9 minuter

Ja, på ett ungefär. Jag funderade på att lägga musik till bildspelet, antingen något som spelades i ett ohyggligt snabbt tempo eller något i super slow andante, som kontrast till de snabba bildväxlingarna. Men jag låter bildsviten stå för sig själv.
Bildkvalitén är skral, men för hastighetens skull gick det inte att använda högupplösta bilder. Grundversionen uppgick ändå till bortåt 800 MB. Maximalt tar YouTube emot videor upp till 100 MB, så det blev att konvertera ner det hela kraftigt. Tempot mattas mot slutet av bildspelet beroende på att min dator fick krupp.

Gör ett experiment, se hela serien (om du orkar ;-), slut sedan ögonen och se om några bilder fastnat i hjärnan. Kommentarer emottages gärna.


Kommentarer
Postat av: Erik

Snälla, det otroliga flödet av bilder behöver nog lugn musik i bakgrunden eller kanske bara små ljudeffekter då och då..?

På slutet gick det lite lugnare, trevligare tempo mot det hysteriskt snabba i början ;-)

Så jag skickar ett tack till din dator!

Fyrverkerier, båtar, några kossor, tja, ibland blir bildflödet som små animationer när bilderna "hör ihop". Många olika fester, kul.

Måste hur som helst ha tagit en massa tid att få ihop denna film!

2008-05-20 @ 09:08:38
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Nu väntar jag på att även Erik ska våga ge sig ut på ett och annat experimentellt äventyr.

2008-05-20 @ 23:44:25
Postat av: ElStiffo

Monumentalt! Lätt oroande. Livet är kort och innehållsrikt. Jag har fått äran att vara med. Spindel. Ansikten. Grupper. Vill göra något liknande, men annat. Men, oroande; vad har jag gjort med mitt liv? Vad gör vi med våra liv? Vad gör alla vi på jorden med allt liv?

2008-05-21 @ 17:12:06
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Jag tror att du är inne på ett "spår" som liknar mitt eget, ElStiffo. Det finns dom som säger att man ser hela livet passera revy i dödsögonblicket. Jag har alltid tvivlat på det. Nio tusen bilder på nio minuter är ju inte ens en tusendels promille av ett genomsnittligt människolivs längd. Men skrev inte du att "allt sker nu och samtidigt", ungefär? Vad är tid?



Ja du, käre ElStiffo, det är gott att det finns de som inte traskar på de mest konventionella stråken. Vem fan bryr sig om att vara publiktillvänd?

2008-05-22 @ 03:09:56
Postat av: ElStiffo

Själv har jag lite svårt att riktigt göra klart för mig hur och var jag ska sätta mina gränser. Du är modigare, tyck det mig. Keep up the good work!

2008-05-22 @ 08:35:50
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0