Tankar efter en promenad.

Det kändes lite konstigt svalt nere vid höger stortå i början av promenaden.

image213


Men jag traskade tappert vidare längs fjärden. Därborta, på andra sidan vattnet, ligger min gamla arbetsplats DN-Expressenhuset. Det känns bra att ha den lite på avstånd.

image214

På andra sidan ett annat vatten, sjön Trekanten, rinner en bäck där jag brukar stanna en stund för att titta och lyssna. Strömmande vatten har ofta en positiv inverkan på mig. Tyvärr förmår inte min kamera återge bruset, sorlet och porlandet på ett naturtroget sätt. Och den film jag laddar upp på YouTube blir som vanligt komprimerad och försämrad.



På Systembolaget fick jag veta att det rödvin jag brukar köpa, Castillo de Gredos i treliterskartong, inte längre saluförs av butiken. Jag har fastnat för det vinet av ett par tre skäl; det är billigt, ganska gott och kommer från den trakt där jag brukar vara när jag är i Spanien, uppe i Gredosbergen. Det fick bli en enliterskartong. Dessutom kostade jag på mig en flaska Cafetino; ger god smak åt det franskrostade kaffet. Kul pava:

image216

Därefter ett djupt andetag innan jag klev in bland Konsums prishöjda varor. Det har blivit ganska extremhöjda matpriser runt hela globen sa dom på radion i dag. De ryska fattigpensionärerna har inte längre råd att köpa bröd. Mitt favoritbröd, grovt rågbröd, har ökat från drygt 30 spänn till 43 på mindre än ett år. Ett par majskolvar som kostade 13 spänn för ett halvår sedan går nu på 20. Och så vidare. En allt större del av världens spannmål går till framställning av etanol. Kan man dricka det? Nä, jag orkar inte tänka på eländet nu.

Fredag, äntligen kan jag köpa ett paket cigaretter till tröst. På måndag kommer resultatet av spirometriundersökningen ... :-)

Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Jippi, så ska det se ut, en dag ur PappaB´s liv =)
kram å kom till Karlstad snart!

2008-03-29 @ 16:34:24
URL: http://siggelina.blogg.se
Postat av: Erik

Åh vilken snygg pava!
Får ta mig förbi apoteket Röda näsan, en så'n vill jag ha!

2008-04-01 @ 12:00:30
URL: http://erik56.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0