Mediterranean sundance

Paco De Lucia, John McLaughlin, Al Di Meola.



Jag har aldrig varit mycket före att samla autografer, såvitt jag kan minnas har det bara hänt en gång att jag ställt mig i kö för att få några personers namn på papper, den gången på en LP-skivas innerkonvolut. Det var på Göta Lejon på Söder i Stockholm en mycket varm sommarkväll - den 14 augusti 1981 - efter en av de mest hänförande musikupplevelser jag haft. Artisterna som skapade den hänförelsen var alltså den ovan nämnda trion.

image200


image201

Kommentarer
Postat av: Erik

Vackert! Ja, den där gången nere i Wien var jag bakis och trött och klarade inte finliret på Wiens konserthus oktober 1989 (huset som för övrigt knarrade mycket, allt i trä).
Wiens konserthus, verkligen inget bra ställe för en tystkrävande Keith Jarrett. Minns du Konserthuset, när vi alla fick order att hosta, innan han spelade vidare?
Hur som helst snyggt gitarrlirande av tre virituoser som var för sig vet hur både smeka instrumentet och attackera det med snabba fingrar.
Har musiken på cd, kanske dags att lyssna lite.
Fast då kanske jag inte vill se Melodifestivalfinalen längre? Det finns musik, och så finns det musik. Hörde en skön Bill Nelson tidigare idag, han kan också spela gitarr, fast mer rockigt än "din trio". Tack för dina tankar kring Totte :-)

2008-03-14 @ 23:42:48
URL: http://erik56.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0