En lyckad fredagskväll.

Det är inte alltid man hänger med i svängarna. Någonting händer som genererar ett påbörjat inlägg på bloggen. Innan inlägget är färdigt och publicerat sker någonting nytt, och strax därpå ännu något nytt. Det här inlägget påbörjades för ett par veckor sedan, men sedan kom andra saker emellan och det hela blev liggande – tills jag hittade det i dag.

Jag träffade de gamla vännerna Eva och Bernt hemma hos Eva. Det var första gången vi hälsade på i hennes vackra hem. Vi har alltid kul när vi träffas, vilket sker alltför sällan. Samtalet flyter utan pauser, avbrutet endast av de många skratten. Vi bjöds på mycket gott att äta och dricka, bland annat en makalöst god köttgryta och ett fantastiskt gott rödvin, Raccolto.









Framåt kvällen drog vi in till stan för att lyssna på några av Bernts musikpolare som spelade på den indiska restaurangen Bollywood. Tyvärr blev de flesta av mina bilder på musikanterna inte särskilt bra.



Vid bordet intill vårt satt en familj, vänner till Bernt, och i den ingick lilla Nora, fem eller sex år gammal. Eva och jag pratade med henne i sommarskymningen utanför restaurangen, och vi blev båda helt charmade av den lilla tjejen. En hjärtego' unge som uttryckte sig så väl och med ett häpnadsväckande stort ordförråd. Jag tog några bilder av henne plus en liten filmsnutt.






Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Sicken söt tjej! Å snittarna såg gôrgoa ut =)

Snälla PappaB, kan inte du förklara för mej varför vissa sär skriver, VARFÖR??

2008-06-15 @ 10:06:47
URL: http://siggelina.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Den enda teorin jag kommit i kontakt med, som handlar om den tilltagande särskrivningen av ord i det svenska språket, gör troligt att det beror på inflytandet från engelskan, där ju särskrivningen av ord är mycket vanlig. Man kanske skulle göra ett litet inlägg i bloggen om denna förbannade sär skrivning.

2008-06-15 @ 19:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0