Strödda tankar och min nya ljudsajt.

El Stiffo hade ett inlägg häromdagen som jag gillade, "Tacksamhet och tankar" hette det. Jag skulle gärna vilja forma en del av mina inlägg på samma sätt, som en serie av av just tankar.

Ofta ligger jag kvar i sängen när jag vaknat och låter tankarna löpa fritt. Sedan en tid har jag min lilla kamera bredvid sängen. I den finns också en enkel bandspelare som jag använder allt oftare. Ljudfilerna kan jag sedan ladda över till datorn. Tyvärr saknas möjligheten att lägga in ljudfiler i bloggen, men det går att länka till någon annan plats på nätet där man kan placera ljud. Antagligen går det att länka till både MySpace och Facebook. I dag testar jag möjligheten genom att skapa en ny sajt på .ning. Tyvärr verkar det inte som om det går att lägga in en separat länk för varje ljudfil här på bloggen. Däremot går det att länka till min nya sajt "Music and Sound".



Nu undrar jag om man måste vara medlem på Ning för att kunna lyssna på de ljud som finns på min sajt? Erik och El Stiffo, ni kan väl testa, ni som har lite erfarenhet av Ning. Skicka en kommentar så får jag veta hur det funkar.

Kommentarer
Postat av: Erik

Det strulade till sig. Skulle kopiera några siffror&bokstäver, men de syntes inte! Så det gick inte att bli medlem, inte just nu i alla fall...

Jag har börjat kika runt på ett par "gratis hemsidor" och funderar på att väcka liv i en del av gamla ning, fast på nytt ställe (trivs inte riktigt med .ning...) Men även annat pockar på min uppmärksamhet, så vi får se när jag börjar fixa med hemsidan :-)

Ha en skön måndag Bosse!

2008-07-14 @ 12:33:48
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Så konstigt, Erik. När jag klickar på det bokmärke – heter det "favorit" i Windowsvärlden? – som leder till "Music and sound", då kommer jag direkt till sidan, och de låtar som ligger där är spelbara utan att jag först behöver teckna medlemskap. Men så är det alltså inte för dig? Konstigt.

2008-07-14 @ 14:36:09
Postat av: ElStiffo

Jag håller på att städa och få ordning på ALLT!!! En Herkuleisk uppgift, men det ska gå! Jag räknar med att hitta lösenordet till ning o.s.v. så jag kan testa. Det kommer...

2008-07-14 @ 14:45:42
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Strunta i era lösenord och de fyra siffrorna, grabbar. Klicka bara på länken och kolla om ni kan spela upp ljudfiler på sajten.

2008-07-14 @ 17:52:21
Postat av: Erik

Okey, okej... Jo Ola Magnell var spärrad (dvs gick inte att njuta av Rulltrappan, fin låt annars), men ditt prat och de tre lånade låtarna fungerar fint. Jag kunde lyssna på dessa fyra.

Meddelas endast på detta sätt! :-)

2008-07-15 @ 13:12:16
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppla bo. anna/truligirl/traci här. jag tänkte bara skicka en länk till en så grymt snygg reklam som går på tv nu. för nokiatelefon. du gillar ju animerat!



http://youtube.com/watch?v=gFJyfqND3BQ

2008-07-15 @ 14:52:17
Postat av: Bosse67

Tack Erik, då vet jag lite mer. Ska försöka lista ut varför det inte gick att spela Magnell (han lirar för övrigt på Blidösund nästa vecka). Antagligen försökte du inte spela Rulltrappan från spellistan till vänster, där funkar det.



Tack Anna, det var en läcker animation. Den tekniken skulle jag gärna lära mig.

Vart har du tagit vägen? Hoppas att din sommar flyter fint.

2008-07-15 @ 18:28:38
Postat av: Anonym

hah! jag hittade en till! fast den var inte så snygg. http://youtube.com/watch?v=xkwJNlHSoBk&feature=related



jag är inte på msn så mycket längre. och de få gånger jag är inne så är du ju aldrig där heller!

men allt är bra med mig! hoppas allt är bra med dig, bo!

2008-07-15 @ 20:21:16
Postat av: Anonym

ja..förra var från anna också.

2008-07-15 @ 20:21:43
Postat av: Bosse67

Snygg den animationen också, Annna.

Det blir inte så mycket MSN för mig heller, och när jag är där är det för mig som för dig, dvs du är aldrig där.

Skönt att det är bra med dig. Här är det okej; så länge datorn funkar överlever jag.

2008-07-16 @ 01:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0