Ännu en möjlighet (?) att sluta röka + PRISTÄVLING

Jag har inte rökt på en vecka, och ännu klättrar jag inte på väggarna eller skäller ut min spegelbild. Men - på fredag kommer pensionen, det är då som kampen börjar, det vill säga om jag verkligen vill/kan/törs/orkar/etc SLUTA RÖKA ... Det finns en del fördelar med att vara pank, en av dem är att man inte kan köpa cigaretter. En annan är att man upptäcker födotillgångar i olika skåp, matvaror som man inte visste existerade där. Nya måltidskombinationer uppstår när nöden saknar lag, som den i går till exempel: jasminris kokt i vitlöksvatten med några stänk olivolja, sardiner i tomatsås, rostat bröd med smör (inget pålägg), kranvatten med is samt billigt spanskt rödvin från Gredosbergen. Det gick ner, men hör på mig nu: sardinerna funkade inte särskilt bra ihop med det vitlökssmakande riset. Inte ett experiment som manar till efterföljd, alltså. (Fan, nu kände jag en häftig längtan efter ett glas rödvin och en cig.)

image61

Plötsligt utlyser jag en pristävling! Frågan som ska besvaras lyder: Hur många tomma och ihopknycklade cigarettpaket finns det i högen på bilden?

image59

För att förenkla själva räknandet presenterar jag den vackra samlingen även ur en annan vinkel:

image60

Priset till den som kommer närmast det sanna antalet vinner en - just det - en ask cigaretter av valfritt märke, alternativt snus eller en stor chokladkaka. Tävlingen kommer att pågå till den ... tja, ganska länge.

Kommentarer
Postat av: Erik

denna tävling låter spännande, men jag kliver åt sidan för andra, mer röksugna stackare..!
Eller kanske finns det någon gottegris?

2008-01-16 @ 18:49:11
Postat av: Anonym

Men det var fina kort på cancerhögen!

2008-01-16 @ 18:49:44
Postat av: Anonym

Vid närmare titt på de två bilderna undrar jag över var de är tagna... hm
Får lite känsla av bordsduk, men kanske befinner den sig på golvet. Bordet verkar så stort...
ja, det är nog ett golv. Oj, vilken hög med ciggpkt
undrar hur många paket det är
börjar bli chokladsugen, jag som slutat käka godis
Men andra laster består, SKÅL!

2008-01-16 @ 18:52:25
Postat av: Fröken Källgren

är det dina 743 cigarettpaket eller har du hittat bilden nånstans???

2008-01-16 @ 19:02:41
URL: http://siggelina.blogg.se
Postat av: Fröken Källgren

förresten, försöker du sluta eller är det påtvingat pga ekonomi??

2008-01-16 @ 19:03:29
URL: http://siggelina.blogg.se
Postat av: Bosse67

Paketen låg på en bordsduk och bordsduken låg på ett bord och bordet på råttan och repet på Hans som sprang till skolan.

Första budet: 743 paket! Och, jodå, jag har själv knycklat ihop vartenda paket efter att ha inhalerat innehållet.

Fråga 2 från fröken Källgren skall besvaras närmare i ett nytt inlägg, antagligen redan senare i kväll.

2008-01-16 @ 19:37:33
URL: http://bosse67.blogg.se
Postat av: Hav utan hamnar

Fina hög, vita prince är vägen till välmående ;) I alla fall nu när jag inte dricker. Skulle jag sluta röka idag skulle jag börja dricka i morgon haha.



Jag tror på 540 paket.



Lev väl!

2010-01-22 @ 19:28:45
URL: http://havutanhamnar.wordpress.com/
Postat av: Hav utan hamnar

Fina hög, vita prince är vägen till välmående ;) I alla fall nu när jag inte dricker. Skulle jag sluta röka idag skulle jag börja dricka i morgon haha.



Jag tror på 540 paket.



Lev väl!

2010-01-22 @ 19:30:01
URL: http://havutanhamnar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0