Anders Paulrud, den gamle vännen från rökrummet ...

... på Aftonbladet, har dött. Vi rökte många cigaretter tillsammans där. Han dog mycket följdenligt av lungcancer. Jag minns honom som en mycket bildad, vänlig, bitsk och humoristisk man. Hans sista roman "Fjärilen i mitt hjärna" släpps den 18 januari. Jag var inne på biblioteket och beställde den för någon timme sedan. Nekrologer har aldrig varit min starka sida, men om någon vill läsa mer om Anders så finns det en fin intervju med Per Wästberg i DN www.dn.se/DNet/jsp/polop...d=1353&a=730431 och en mycket läsvärd text av Aftonbladets kulturchef Håkan Jaensson www.aftonbladet.se/kultur/article1577235.ab

image37
image38
image39image41

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0