En bra dag

Jag tror mig kunna se minst två skäl till att det här blev en bra dag:
1. Den långa och djupa sömn jag nämnde i ett tidigare inlägg.
2. Den milda väderleken.
Jag tog mig ut på en plikt-mot-kroppen-promenad ganska sent på dagen. Den behagligt milda vinden försatte mig i ett lätt euforiskt tillstånd. Ingen is på Essingefjärden, ingen is på den lilla sjön Trekanten (som alltid brukar vara frusen så här års), ingen snö, ljuvligt, thanks to the global warming? Enligt utsagor i medierna så är den här vintern på väg att bli den varmaste på 250 år i Stockholm. Varför oroar jag mig inte för hur det ska gå för isbjörnarna, varför berörs jag inte av varningarna om att Golfströmmen kan vända riktning, varför har jag inte satt upp en poster av jätte-egot Al Gore på väggen? Och varför har det funnits domedagsprofeter så länge jag kan minnas? Dessa frågor får gärna kommenteras både av dem som är lika obekymrade som jag och av dem som upprörs över min brist på ansvar inför jordens förestående undergång.
Som sagt, det var en fin dag. Jag morsade på min gamla kompis i Gröndal; här ett par bilder bild på honom/henne:

image159

image160

Min förbannade okunskap, har träd kön? Jag menar, finns det hanar och honor?

Senare under promenaden fastnade jag framför det här anslaget:

image161

Funderar faktiskt på att gå dit, men om jag känner mig själv rätt - och det gör jag - så blir det inte av.

Lite senare försökte jag fånga det vackra solnedgångsljuset:

image162

Sen hände det inte så mycket mer, bara det vanliga, Konsum, uppförsbacken hem som ger nyttig hjärtklappning och andfåddhet, middag med kyckling i örtagårdssås, ett glas spanskt rödvin och nu en kopp franskrostat kaffe med alldeles för många havreflarn (i stället för cigaretter).
En helt okej dag, trots att inte en rad har blivit skriven i romanhelvetet!

Kommentarer
Postat av: Erik

Fint med en bra dag.
Finns somliga som upplever att redan uppvaknandet gör dagen förstörd...
Den där gamla, vridna eken (för det är väl en ek eller?) är vacker. Utmärkt val av kompis!
Hörde på nyheterna att sedan mätningarna startade på 1700-talets mitt har det inte varit en lika varm vinter som denna i Stockholm.
Först var jag lite sur över snöbristen, men det gick över. Nu vill jag inte ha snö längre, så jag håller med dig helt.
Globalt sett kan vare sig du eller jag göra så mycket.
Spelar roll... Vem bryr sig? Jag vill sluta bry mig om just det ämnet.
Om Skåne dränks av högre havsnivå, lika bra att bli av med dem och deras skorrande r och ständiga gröt i munnen.
Jag bor högt och du bor högt Bosse. Vi klarar oss ganska länge!
Riktigt fina bilder! Du är en god dokumenterare.
Snart kan väl du hålla en fotoutställning i Gröndals bibliotek (du bor ju i trakten, vilket jag tror är ett krav).

2008-02-18 @ 23:10:18
Postat av: Bosse67

Jag minns hur vidrigt det kunde vara att vakna upp till en ny dag. Den trista sinnesstämningen går man aldrig säker för.

Nej, jag tror inte att det är en ek, men ska kolla när det lövas till våren.

Kravet för att få ställa ut på galleri Bibb är att man är medlem i Gröndals konstförening. Väntetiden efter beviljat medlemskap är cirka två år.

2008-02-19 @ 02:09:03
Postat av: Erik

Dessa olika regelverk i föreningar...
Kommer osökt att tänka på Groucho Marx och hans underbara "Jag skulle inte vilja vara med i den klubb som accepterar mig som medlem."
Tur att vi i OBE inte krånglar till det.
Att det var sådan kö till utställningshallen hade jag ingen aaaning om.
Verkar vara populärt ställe.
Hur som helst, gillar dina bilder, väldigt mycket.

2008-02-19 @ 11:50:01
Postat av: Fröken Källgren

Precis som du så njuter jag av den varmaste vintern på 250 år... Ska vi demonstrera på nåt torg:
Fram för växthuseffekten =)

2008-02-19 @ 12:42:26
URL: http://siggelina.blogg.se
Postat av: PappaB

Vi ses på Stora torget under parollen:

Ropen skalla
värme åt alla!

2008-02-19 @ 12:57:31
URL: http://bosse67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0