Mariatorgets T-banestation

På tal om ingenting, alltså ... Bara för att jag passerade där för några dagar sedan och för att jag inte ids göra något annat än blogga just nu.


Jag har alltid gillat färgerna och strukturen på den här stationens vägg. Kommer av någon anledning att tänka på en bambuskog när jag ser den.


Vad är det för fel på mig som aldrig störts av halvnakna tjejer på reklamaffischerna? Kommer jag att mailbombas av Socialdemokratiska kvinnoförbundet nu?


Snygg och smart reklam!

Kommentarer
Postat av: Erik

Den har sin charm, T-banestationen Mariatorget :-) Vid ganska många tillfällen har man missat en tunnelbana och fått sätta sig och invänta nästa. Inte alltid så lätt att tajma tågen... En tidig morgon, efter en natt i musikstudion slog jag mig ner. På bänken bredvid satt en närmast tomtelik gubbe (stort skägg) med en kompis. Två a-lagare, tänkte jag och bläddrade i Metro. I något läge ville de bjuda mig på någon spritdryck (kanske Baileys?), vilket jag vänligt avböjde. Då böjde sig kompisen fram och frågade rakt ut - Tror du att jag mördat Olof Palme? Då såg jag att det var Christer Pettersson. Jag svarade: Nää, det tror jag inte (vilket jag inte heller tror). Christer fortsatte småprata lite mer och så kom mitt tunnelbanetåg. Fick ett vänligt "ha en bra dag" och så åkte jag hem.

2008-08-31 @ 20:43:09
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Jag såg honom vid ett par tillfällen, men av någon orsak ;-) avstod jag från närmare kontakt.

2008-08-31 @ 22:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0