Aurun, 29.

Nyss hemkommen efter en mysig födelsedagsfest hos Aurun. Kunde än en gång konstatera att enda sättet att få skärpa i bilderna tycks vara att använda det tråkiga blixtljuset. Det enda alternativ jag kan komma på är att sätta kameran på stativ, stänga av blixtfunktionen och be dem som ska fotograferas att stå lika stilla som de gjorde på kanonfotografernas tid. Någon som har ett bättre förslag?

Aurun, snyggt nysnaggad.


Härligt käk var det också.

Utan blixt = oskärpa, varmt ljus.

Med blixt = bättre skärpa, kallt ljus.


Festens yngste deltagare, Kristian (Christian?), 2 1/2 månad ung.


Annette, Auruns mamma. (Vilket vackert grönt tyg.)

Aurun bjöd på fiskdamm, alla fick hembrända cd med antingen Cesaria Evora eller Ane Brun. Just nu lyssnar jag på den senare. Det låter bra, snart ska jag börja ta in på texterna också.



Trevligt att inte vara den enda rökaren i sällskapet.

Sturebys Sinéad O'Connor.

Presenter




Tack för en kul fest, Aurun!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppla. men jag tycker det ser bra ut med blixt faktiskt! min blixt gör att allting utom det som är i fokus försvinner och blir alldeles kolsvart. men om du kan få till högre siffra på slutartiden och lägre siffra på bländaren så ska det nog bli lite bättre utan blixt. /anna

2008-08-07 @ 12:27:53
Postat av: Bosse67

Tack Anna för det konkreta tipset. Fast det innebär ju att jag måste använda min hjärna lite ... Det är så jobbigt att tänka. ;-)

2008-08-07 @ 12:53:04
Postat av: Erik

Verkar ha varit många kvinnor på den där festen. Verkar ha varit en trevlig fest. Du verkar välja dina fester med omsorg :-) Fortsätt du med blixtbilder, de går ju att mjuka upp i färgerna efteråt och röda ögon är ju lätt att få bort... Fast det går ju inte att smygfotografera då, det verkar ju du gilla...

2008-08-07 @ 23:03:12
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0