VÅRSTRESS!

I går var jag ordentligt skrivsugen. Laddade för en dag vid datorn med persiennen nedfälld för att inte frestas av vårsolen. Då ringde Eva ... Det var inte svårt för henne att få med mig ut i det sköna vårvädret. Kameran var med, sju bilder blev det; fem kommer här:

image247


image248


image249


image250


image251


Och i dag skiner solen igen. Förbannat också, jag som har så mycket jag vill göra vid datorn:

Ett antal mail ska besvaras, några blogginlägg vill bli kommenterade, flera små filmer ska redigeras, en krogdialog till 'Romanen' ska skrivas, några blogginlägg ska formuleras, den nya bloggen väntar också på inlägg, ett antal program ska laddas ner från nätet, några objekt ska arrangeras och fotograferas, en låt är påbörjad och kräver inställningar i synten, ljud- och midiuppkopplingar som tar tid ... och så vidare.

Lägenheten måste städas, fönstren tvättas.

Och inne i Kungsträdgården blommar körsbärsträden! Eriks bilder därifrån lockar mig att resa in till city för att njuta av den blommande skönheten där:

image252


Se fler av Eriks sköna bilder här: http://erik56.blogg.se/

Eva påminde mig om att det pågår en intressant Andy Warhol-utställning på Moderna Museet, och att den märklige fotografen Dawid ställer ut i Liljevalchs konsthall.

VÅRSTRESS, alltså!

Kommentarer
Postat av: Erik

Åh, härliga bilder. Så du passerade Sjöberget :-)
Hamnade ni ända till fiket Klubbensborg. Tror de öppnat på helgerna nu...
Vi for runt Trekanten (köpte potatisbakelser mm).
Du har rätt. Nu är friden slut!
Vårstress, ja så känns det nog lite.
Har själv "måste-saker" och onekligen många saker som pockar.
Ja, tänk vad skitiga fönstren blir under en vinter, skiten syns så bra i solljuset. Usch...men det kan vänta.
Bara måste ut i solen, igen :-)
Den värmer så (tralalala...)
Kul att du tog med körsbärsblommorna och länk. :-)
Ha en skön dag Bosse (trots vårstressen)

2008-04-21 @ 12:09:05
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: ElStiffo

Vårstress?? E ni knäppa eller...

2008-04-21 @ 14:26:26
URL: http://elstiffo.blogg.se
Postat av: Bosse67

Hej din gamla filbunke! :-)

2008-04-21 @ 15:09:46
Postat av: Fröken Källgren

Underbara underbara vår !!!
Men visst känner man sig stressad över att inte kunna va i solen varenda sekund =)

2008-04-21 @ 17:33:11
URL: http://siggelina.blogg.se
Postat av: Bosse67

Jaså, det är Sjöberget det heter. Bra, jag lär mig omgivningen step by step. Nej, vi kom inte så långt som till Klubbensborg, men jag satt där med vännen Sara för många år sedan. Den här gången blev det ett glas vitt vin med macka i solskenet utanför gamla Skulpturhuset (heter det så fortfarande?). Eva köade över en halvtimme medan jag bevakade möjligheten till ett bord; det var massor med folk där och serveringspersonalen är totalt oorganiserad. Snacka om yra höns, with all respect. :-)

2008-04-22 @ 03:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0