Körsbärsträden i Kungsträdgården

På tisdagen tog jag mig äntligen in till stan i solskenet. Målet var körsbärsträden i Kungsan. Hade tänkt ta vägen förbi T-Centralen, men när tåget gled ut i ljuset efter Slussen ändrade jag mig och klev av i Gamla stan. Det blev en promenad längs vattnet via Riddarholmen, en sväng i utkanten av Gamla stan, över Helgeandsholmen och Norrbro, nerför Strömgatan och in till The Huset (så heter gamla Tetley numera). Förr drack jag alltid te med citron där, nu blev det en latte med blåbärskaka - plus en cig ...

Och sedan de blommande körsbärsträden. Jag tänker inte använda några ord för att kommentera skönheten där, de många bilderna får tala:

image257

image258

image260

image261

image262

image263

image264

image265

image266

image268

image269

image270

Kommentarer
Postat av: Erik

Kul att du tog en promenad i den delen av stan. Och nådde Kungsträdgården. Så sant, dina bilder talar!
Själv tog jag en promenad över Västerbron (efter ett möte), for runt på Långholmen, vidare över bron, trampade snett på vickig gatsten och avslutade vid Fridhemsplan (ur dålig vinkel neonskylten Draken, bion som ska bli ngn typ av galleria, hoppas skylten får vara kvar).
Ett par bilder är från Långhomen :-)

2008-04-23 @ 00:34:49
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Erik

Hupp! Blev en oväntat effekt när ett l inte hittade sin plats i förra kommentaren :-)
Fast jag vet inte om det fortfarande är ett s k tillhåll för vissa...
Dina körsbärsträdsblomsbilder verkligen pyser över. Anar att du knäppte ännu fler?
Hoppas du får en härlig onsdag, vädret verkar fortsätta stråla :-)

2008-04-23 @ 10:54:13
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Fröken Källgren

Åh, jag kan bara säga åh...
Där skulle jag vilja bo, tänk å få vakna under dom träden varje morgon =)

2008-04-23 @ 13:46:33
URL: http://siggelina.blogg.se
Postat av: PappaB

Om du snabbar dig så kanske du hinner hit innan blomningen är över, Fredrika. Välkommen! Annars får du vänta till ett annat år.
:-)

2008-04-23 @ 16:14:20
Postat av: Inger Maryissa

Oj, vilka underbara foton.
Helt otroligt vackert.
Hoppas de blommar ett par dagar till för jag vill verkligen till Kungsam och titta.

2008-04-23 @ 22:17:17
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0